onsdag 25 november 2009

Bra/dåligt

Alldeles för lite sömn för att få ordning på dygnsrytmen och har en bra/dålig dag. Alfa kassan har äntligen efter 14 veckor bestämt att jag får pengar (bra) men... När man har jobbat natt krävs det mindre tim för att det ska räknas som en heltid vilket gör att dom bara räknar på tim på ersättningen så blir det mindre pengar (dåligt). Enligt deras beräkning har jag bara jobbat halvtid under ett år fast jag har fått ut för en heltid. Ergo: 80% av 21 tim i veckan. Får ut ungefär hälften av det som var sagt från början.

Det roliga är att a-kassan är tim baserad men försäkringskassan är inkomst baserad. Hade jag blivit svårt sjuk som jag blev tidigare i år hade jag fått mer pengar.

Det här skulle ju ha varit en lättnadens dag när jag väl fick beskedet men det blev det inte. Känner mig bara trött och snuvig.

På södnag är det dags för rollspel i alla fall. Faller under den possitiva sida.

2 kommentarer:

jbn sa...

Tråkigt när ersättningarna suger. Men i alla fall bra att du får ut något. Det kan man ju uppenbarligen inte heller lita på att man får.

Take care

Neptun (jon) sa...

LEMUUR! http://www.youtube.com/watch?v=uF7EgcetIaI