tisdag 2 december 2008

Lisebergs besök och jobb (igen)

Sitter i godan ro och håller på med bilderna när min mobil bryter tystnaden och får Murre att vakna till. Japp jobbet som ringer och ber mig komma in i morgon och jobba i stället för torsdag. När jag frågar om jag inte ska ta torsdagen med så lovar dom att det finns folk för, av någon anledning tror jag att dom kommer fråga om torsdag i morgon när dom har räknat klart. I helgen behöver dom inget folk (säger dom) så på söndag ska jag försöka spela lite rollspel med wearvolf gruppen.

Bilderna nedanför är tagna när jag var med mina föräldrar och Jon på söndagen den 23 november. Mina föräldrar gjorde sitt obligatoriska "vila upp sig och ha kul besök innan jul" för året och vi hade trevligt hela helgen. Missade lajvet just den fredagen men det får man leva med. Just därför har jag tackat nej till att jobba på fredag för jag vill lajva, ok jobb i alla ära men jag har tackat nej och hoppat av nästan alla andra rollspels grupper och annat så lajvet vill jag hålla kvar vid.

Liseberg









När vi kom så var det fortfarande relativt ljus ute så fotandet av alla lampor var så där. Provade runt med olika ljus inställningar och ISO för att få lite hyggliga bilder.




Lycktorna i kombination med träden var något jag verkligen gillade, även deras tappra försök till att få till julstämmning när det inte ens är december.








Trädet sträcker ut en gren och tänder en lampa "pling"





Min mor hävdar att jag har haft en fasination vid träd sedan jag var barn. Inte klättra i dom utan ofta ligga under dom och titta på himlen genom grenverken. Antar att jag var ett underligt barn fast jag aldrig såg mig så själv innan jag började skolan.









Min "tokiga" familj

Inga kommentarer: