onsdag 16 januari 2008

Lugnet åter....

Efter ett par intensiva dagar har min föräldrar åter dragit till Falun. Min far var här och fylde 60 år igår vilket var orsaken till resan hit.

Jag och min mor hade dock en del problem: Min far är hopplös att köpa något till när han fyller år. Han har redan allt han vill ha och är det något han känner för att skaffa så köper han det själv utan att vi har en shans att stoppa honom. Det blev mest runt strövande i en massa butiker med min mor och mig som efterföljande som konstant frågade: Men en sån här då? Vad min far svarar: Nja... jag behöver ingen direkt.

*suck*

Slutade med att vi inte hittade något åt honom. Får försöka fixa något innan jag åker upp nästa gång. Min far är inte mycket för prydnads saker eller minnes grejer så det är jätte svårt och köpa något till hans dator vill jag inte då han fyller 60 så... Bara att leta vidare helt enkelt.

Vi lyckades i alla fall efter en tur till Haga hitta en fantastiks tårta och min far hade en väldigt trevlig tid i alla fall. Denna gång förutom att fotat en massa saker har jag även lyckats få min far att läsa manga från rätt håll vilket gjorde att han tog dig igenom ett par volymer här hemma. Japp han gillar anime rätt så mycket med men får sällan titta på det så mycket för min mor... Hon är mer för disney film när det gäller teknat. Min föräldrar är lite pitoreska.

Bara blåsa vidare i januari och försöka hitta något till honom. I helgen blir det rollspel fredag, lördag och söndag. Full rulle som vanligt.

1 kommentar:

jbn sa...

Ja, rull fulle blir det. Men då har jag sista pluggandet ur vägen =)