onsdag 8 augusti 2007

IKEA i tropikerna.

Sista veckan har varit väldigt lugn, man har återigen kommit i lunken av att vara arbetslös så det där med sova som man ska har fallit en aning på skam. Komma upp före lunch är nog en bra ide.

Min stackars dator har dock fått ett nytt ram minne på 512 mb och en extra intern hårddisk på 260BG så den känner sig lite piggare nu mer. Nu klara jag mig en stund till... dock kommer det ständigt nya macar som pockar på mitt intresse.

Igår var jag och Jon och hjälpte Karin med en del av hennes dator problem. Hennes dator går igen efter att Jon har stoppat in en del saker som av någon mystisk anledning hade försvunnit ur hennes system. Bland annat driv rutinerna för hennes skrivbord, mysko fel men man lär sig något nytt varje dag. Kvar att lösa är hennes nätvärk men det spar vi tills nästa vecka. Hon och Jonny bjöd på god mat.

Meddans jag och Karin satt i köket så Jon mumlade obegripliga saker till hennes dator *misstänker exorsism*. Efter en snabb titt i nya IKEA katalogen beslutade vi oss för att i dag skulle vi åka dit och små handla. Karin skulle ha ett system för att förvara tyger och sy grejer och jag var bara sugen på att små tittat.

Sagt och gjort så träffades vi vid lunch i dag för att ta oss an *dom dom dooooooooom* IKEA bäckebol. Mindre buss resa och vi var snabbt där. Vädret var mulet men varmt vilket inte är så ovanligt i Göteborg. Vi började med att lugnt strosa runt över våningen och titta på inredningar. Hittade ett mysigt ställe att bara skunka ned i två halv måne formade soffor och bara softa till MTV och videon Crazy. Efter övervåningen var det dags för en lunch för att sedan ge oss in på undervåningen.

Jag tog mig igenom med bara en ny kaffe kopp och lite lampor och ett par lådor... för dom som känner mig så vet dom att det var lindrigt. Karin hittade även hon vad hon skulle ha. Dock när vi har betalat så stöter vi på patrull... det är nu full solsken och vi har en del att släpa på. Allt packas ihop efter bästa förmåga och vi beger oss till bussen... varmt... tropiskt varmt och en massa människor. Som tur är så ringer Jon då precis när vi kliver på så vi blir räddade på Hjalmarbranting av en mercedes.

Lyckas äta något när jag kommer hem för att sedan snabbt somna i två timmar. IKEA varma dagar är en tung sport. Lyckad men varm dag.

Hemmabygges idee?

1 kommentar:

jbn sa...

Underbar tangentbordslänk. Want.

Låter som vår frånvaro inte sänkt tempot. Glöm inte att ta det lugnt och spela lite datorspel också.
(Annars kommer ni ju aldrig slå mig i Warcraft ;)