onsdag 6 juni 2007

Hej snälla polisen...

Efter en lång kvälls arbete på den varma och överhettade (4 maskiner fick stängas på grund av smält choklad) så tar man sig hem till Hisingen med hela gänget för en hel onsdags ledighet. Efter att lämnat av alla börjar jag ta mig den sista biten över berget hem till Backa.

Helt plötsligt står det två män i gatan blinkar med en massa ljus och annat att jag ska stanna... Polis kontroll... Bara att svänga in och se glad ut. Tar ned rutan och en snäll polis säger: Blås i den lilla maskinen och och sedan vill jag se ditt körkort. Blåser i maskinen och hostar sedan en stund. Polisen talar om att det hela ser mycket bra ut då jag är helt nykter, har giltigt körkort och inte körde för fort. Jag får svänga ut från parkeringen och åka hem helt enkelt. Ska erkänna... Det var tydligen inte många nyktra ute och körde för det var många bilar som blev stående där och personerna blev iväg skutsade av polisen... Varför köra om man har druckit? Bara dumt...

Tar mig hem till min egen parkering och fick ringa så att Jon kom ut och mötte mig... på vägen bredvid var det nämligen gäng slagsmål. Orkade inte vänta till dom hade slagits klart innan jag kunde gå in. nationaldags firande... ibland undrar jag...

Dags att prata lite allmänt strunt med Mary innan det är dags för en snabb duch och sedan sova. I morgon ska vi grilla och ha det trevligt.